ЗАКОНОПРОЕКТ №1599 ТА ЙОГО ВАЖЛИВIСТЬ ДЛЯ РОЗВИТКУ ПЛОДООВОЧЕВОГО СЕКТОРА ВIТЧИЗНЯНОЇ ЕКОНОМIКИ

0
11755

Редакція журналу «Овочі та фрукти» працює не тільки в напрямку технологічної підтримки вітчизняного виробника продукції плодоовочівництва та виноградарства. Для нас важлива і законодавча підтримка с/г товаровиробника, що сприяла б його належному розвитку, відповідно до цивілізованих європейських та світових нормам. Тому ми пильно спостерігали за процесом голосування за законопроект №1599 «Про внесення змін до деяких законів України щодо стимулювання створення та діяльності сімейних фермерських господарств» у Верховній Раді України 4 березня 2015 року. За роз’ясненням важливості прийняття цього законопроекту для розвитку вітчизняної підгалузі плодоовочівництва та виноградарства, сільських громад та економіки країни загалом звернулися до Володимира Лапи, заступника Міністра аграрної політики та продовольства України, який того дня прийшов до парламенту, щоб переконати народних депутатів проголосувати за законопроект.

На жаль, проект закону в першому читанні не набрав необхідної кількості голосів, щоб бути взятим за основу, отримавши «за» – 213 голосів: “Блок П. Порошенка” – 94 (63%), “Народний фронт” – 43 (52%), “Опозиційний блок” – 2 (5%), “Самопоміч” – 22 (71%), Партія О. Ляшка – 16 (76%), “Батьківщина” – 15 (79%), гр. “Воля народу” – 7 (37%), гр. “Економічний розвиток” – 5 (26%), позафракційні – 9 (22%). Оскільки даний законопроект подадуть до парламенту країни знову, ми вважаємо за необхідне поінформувати наших читачів про його суть і значення для великої кількості виробників с/г продукції: обізнаний – значить озброєний.

Шановний Володимире, будь-ласка, будемо вдячні вам за коментар щодо наступного: законопроектом №1599 «Про внесення змін до деяких законів України щодо стимулювання створення та діяльності сімейних фермерських господарств», який планується внести до Верховної Ради України на повторне читання та прихильником якого ви є, в пакеті із законопроектами №1600 та №2052, які передбачають пільгове оподаткування сімейних фермерських господарств, визначають поняття сімейної ферми та надання можливості акцентовано проводити державну політику щодо таких господарств.

Зокрема статусу «сімейного фермерського господарства» на законодавчому рівні можуть набути господарства, які вже переросли особисті селянські, і держава, прийнявши відповідний закон, засвідчить готовність тісно співпрацювати з ними як із суб’єктами аграрного бізнесу. А це передбачає й фінансову допомогу, яка надається з держбюджету і якої сільгоспвиробники, особливо в нинішніх непростих економічних умовах, конче потребують, і нарахування робочого стажу працюючих.

Ми розуміємо, що наразі в Україні значна частина саме таких індивідуальних господарств, які прагнуть до цивілізованих господарських правовідносин, виробляють свій продукт у сфері садівництва, овочівництва та виноградарства, тому що саме цей вид трудомісткої діяльності може забезпечити в даних економічних умовах сімейний дохід, здійснюючи господарювання членів сім’ї на земельних ділянках, відведених під особисті селянські господарства та набутих унаслідок розпаювання земель сільськогосподарського призначення, порівняно з вирощуванням зернових і технічних культур, де неможливо конкурувати із агрохолдингами.

Будь-ласка, прокоментуйте більш зрозумілою для нашого читача мовою, які преференції він зможе отримати після прийняття зазначених законопроектів, оформивши своє індивідуальне господарювання в статус сімейного фермерського господарства. А також поясніть практику «виплатних агентств», які ви пропонуєте використовувати для цільового направлення державної та інших форм фінансової підтримки на розвиток сімейних фермерських господарств, з метою унеможливлення використання корупційний схем при їх розподілі.