Технології шокового заморожування як ефективний інструмент збуту

0
11830

У наш час технології шокового заморожування продуктів харчування суттєво розширюють можливості ведення бізнесу, у першу чергу у сільському господарстві. Технології дозволяють виграти час на реалізацію продукції та продовжити термін зберігання навіть продуктів, що швидко псуються, від кількох місяців до кількох років. Шокове заморожування розширює сферу збуту продукції між регіонами та країнами. Сільгоспвиробники, зібравши врожай, мають можливість або продати продукт відразу, або заморозити і реалізувати пізніше, але за більш вигідною ціною.

КУЛЬТУРА СПОЖИВАННЯ ЗАМОРОЖЕНИХ ПРОДУКТІВ

Рівень і темпи зростання споживання заморожених овочів значно відрізняються в різних регіонах світу. Це пов’язано з не-рівністю у їх розвитку та доходів, різним ступенем урбанізації і соціальної модернізації. У цілому споживання заморожених овочів вище в найбільш розвинених країнах. Серед соціальних груп в усіх країнах споживання заморожених овочів вище серед забезпечених дорослих людей і пенсіонерів. Розвитку виробництва і споживання заморожених овочів у країнах, що розвиваються, сприяє проникнення західного способу життя з його прискореними темпами, за яких заморожені продукти знаходять свого споживача – це здоровий, якісний і швидкий у приготуванні продукт. На сьогоднішній день слід відзначити дефіцит сучасних потужностей з виробництва заморозки у більшості країн світу. За оцінками IndexBox, у середньостроковій перспективі можна очікувати як якісний, так і кількісний ріст виробництва заморожених овочів.

Гурмани, які більше за все використовують у своєму раціоні заморожені продукти, проживають у США, Японії, Німеччині, Швеції, Швейцарії, Великобританії, Данії, Фінляндії і Франції. Саме у цих країнах середнє споживання заморожених продуктів на людину становить від 40 до 100 кг на рік. При цьому їх кількість постійно зростає на 5–7% за рік.

В Україні ситуація трохи інша. Ринок заморожених продуктів у нашій державі більше направлений на імпорт. Хоча в останні роки культура споживання заморожених продуктів серед споживачів почала зростати, пріоритети змінюються. Вітчизняний виробник активно освоює заморожування, пропонуючи споживачеві широкий асортимент овочевих і фруктових сумішей, грибів і ягід.

До 2019 року українці з апетитом розсмакували користь ягід і овочів глибокого заморожування, заповнюючи як вітчизняними, так і імпортними (в основному польськими) замороженими плодами свої морозильники.

Звернувшись до статистичних даних компанії Pro-Consulting, можна побачити, що до 2018 рокутв країні було вироблено 44,476 млн тонн ягід і овочів глибокого заморожування, у той час як ще в 2016 – всього лише 25,371 млн тонн. Левова частка виробництва припадає на вишню – близько 42 млн тонн. Помітна також частка малини.

«MADE IN UKRAINE»

Значна частина української плодоовочевої замороженої продукції йде на експорт – в основному у Польщу – 43,3%. Також цінителями української продукції є Італія – 11,2% та Австрія – 7,8%. Інші країни закуповують по 5–6% наших овочів та фруктів.

Особливою популярністю користується в європейських країнах українська лохина – 50,3% від усіх поставок замороженої продукції з України в ЄС. Великий попит також на малину – 29,5% усього вітчизняного експорту. Овочі теж не пасуть задніх. Україна обновила рекорд експорту заморожених овочів у листопаді 2019 року. Як повідомляють аналітики East Fruit, за перші чо-тири місяці сезону 2019/20 років (серпень – листопад 2019) Україна експортувала вже 4,0 тис. тонн заморожених овочів, що на 14% перевищує показник попередньо-го сезону за той же період. Сума виручки від експорту також була рекордною і склала $ 4,9 млн.

Головною сировиною серед заморожених овочів є: капуста броколі, цвітна капуста, солодкий перець, зелений горошок і цукрова кукурудза, хоча, звичайно ж, морозити можна практично все. Зокрема, в Україні в останні роки дуже активно розвивалося виробництво замороженої цибулі для експорту в країни Євросоюзу. У минулому сезоні де-які підприємства по заморожуванню навіть імпорту-вали цибулю з Казахстану, Узбекистану і Таджикистану, щоб очистити, заморозити і експорту-вати продукт. Також слід зазначити, що європейці закуповують заморожені українські плоди з 30% націнкою щодо внутрішньо-вітчизняних цін. У середньому (від усіх цін на ягоди) вартість українських за-морожених овочів і ягід в Європі становить 1590 $ за тонну.

ПЕРЕВАГИ ЗАМОРОЖЕНИХ ПРОДУКТІВ

Якщо говорити про свіжі овочі, фрукти і ягоди, то щоб вони не зі-псувалися під час транспортування від місць зростання до магазинів, їх збирають недозрілими з надією на те, що вони «дійдуть» до кондиції у дорозі. Зрозуміло, це позначається на їхньому смаку.

А ось овочі, фрукти і ягоди, призначені для шокового заморожування, якраз збирають у пік їх дозрівання, щоб їх якість і смак були максимально високими.

Треба сказати, що деякі зелені овочі (броколі, стручкову квасолю та ін.) перед заморо жуванням обдають розчином аскорбінової кислоти, щоб вони зберегли свій природний зелений колір. Правда, треба визнати, що частина деяких вітамінів у процесі заморожування втрачається. Але ця частина зовсім невелика. Тому в зимовий час, коли до збирання врожаю ще далеко, заморожені плоди дуже виручають. За їх допомогою можна збагатити раціон.

На відміну від звичайного заморожування, шокове заморожування володіє багатьма перевагами:Tзменшення періоду заморожування в 3–10 разів; Tскорочення втрат продукту в 2–3 рази; Tзниження виробничої площі в 1,5–2 рази; Tскорочення виробничого персоналу на 25–30%; Tзниження періоду окупності на 15–20%; Tзначне поліпшення якості продукції; Tвідмова від використання шкідливих консервантів.

Завдяки шоковому заморожуванню крім відчутного зниження собівартості продукції виробник отримує величезну перевагу над конкурентами, адже у рази збільшує допустимий час зберігання овочів і фруктів. За рахунок ви-граного часу є можливість побудувати більш дешевий оптимізований логістичний процес, адже бізнес заморожених плодів набагато менше залежить від циклічності і проблем із постачальниками.

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here